20. dubna 2016

Opracování a zkrášlení mýdla II - vyrovnání hran





Drazí,

Pokračujeme v seriálu věnovaném tipům na to, jak zlepšit vzhled mýdla, a dnešní díl je o opracování hran, a to jak těch větších, tak těch meších a také okrajování ostrých spojů (První díl o krájení je tady).

Začneme zase tím, že pokud byste chtěli hledat informaci v angličtině tak určitě začněte slovy planer a beveler. 

My však začneme s těch velkých plochých hran. Pokud máte mýdlo hodně nerovné nebo hodně zpopelavěle, tak potřebujete tu celou velkou hranu dát pryč. Čím?

První možnost je nůž, o jehož problematických stránkách jsme již mluvili v prvním dílu. Je to však varianta a není špatná. Takto dopadl náš šeďák:


Vyrovnávají se pěkně i menší nerovnosti: 


Další možnost je struna:



Na vyrovnání takto velkých ploch se používají také speciální hoblíky, které vypadají skoro jako normální truhlářský hoblík, akorát je otočeny vzhůru nohama))) Já mám akrylový hoblík z Asie a kupovala jsem ho tady na Etsy.com. Zásilka je bez cla a daní, cca 500 Kč sám hoblík plus něco přes 300 za dopravu. V ČR zatím asi jen sen)))

 Potřebujete trochu s tím pracovat, než se naučíte to dělat opravdu rovně. Nevyrovnávala bych tím opravdu velké nerovnosti právě z toho důvodu, že se může stát, že nebudete moci ukončit proces vyrovnání nikdy))) jelikož to prostě bude furt křivý)))) Velké výškové rozdíly opravdu je lepší jednou říznout nožem či strunou.

Tento hoblík má jednu břitvu a dvě rýhy na okrajování ostrých rohů. Takto jsem se s tím zbavovala sodnéhopopelu:




Co se týče těch menších hran, tak výše uvedeným možnostem bych ráda přidala ještě jednu a tou je škrabka na zeleninu, ale ne taková ta bokovka co všichni známé, ale tato na fotce dole. Je skvělá nejen na okrajování ostrých rohu (dělá to rovně a velmi rychle), ale také se tam vejdou i naše menší hrany. Takže pokud nemáte možnost „hoblíkovat“, najdete možnost koupit takovou škrabku. Já ji mám keramickou z Kauflandu.


No a teď k těm ostrým hranám neboli rohům. Je vhodné je okrajovat nejen kvůli estetice, ale především kvůli použití. Suché tvrdé hrany neudělají dobře jemné pokožce. Z praktického hlediska by se proto měly okrajovat především ty delší okraje, neboť tak se většina lidi myje ruce. 



Z estetického hlediska doporučení zní také okrajovat i ty menší. Já osobně bych tímto končila a tak by to vypadalo:


 Někomu se může ale líbit úplně okrajování i těch nejmenších rohu.




Čím to dělat? Zase: nožem (bude to křivé))), škrabkou (o něco nebo o hodně lepší – podle škrabky a našich schopností) nebo zase hoblíkem.




Nejrovněji vypadá mýdlo krájené strunou, v případě větších nerovnosti okrájené strunou, ohoblíkováné u těch meších nerovnosti a ohraněné zase hoblíkem. Mýdlářina je však krásná tím, že toto je jen můj názor)) a vy to můžete dělat jak se to libí vám)) a doufám, že jsem nabídla dost možností.

Pokračovat budeme leštěním mýdla))


Hlaďoučkého mýdla dnes vám přeje

Nasťa

Žádné komentáře:

Okomentovat